söndag 6 april 2014

Veckan som gått

En liten ljusning på gång
Körde mitt första riktiga sparring-pass igår lördag. Kändes roligt och besvärligt på samma gång.
Roligt helt enkelt för det var smärtfritt - åtminstone i mage och ljumske - men besvärligt för jag knappt orkade med det tempo jag själv orsakade pga min höga ambitionsnivå. Glömde helt enkelt bort att det inte finns något som kräver så mycket av mej, och säkert alla andra, som att slåss. Även om man vet att det inte för ens liv man slåss, så ligger det hela tiden ett visst adrenalin-påslag för sinnen och kropp måste vara under total kontroll och samarbeta. Det riktigt positiva var att jag fick möjlighet att observera dom övriga deltagarna pga att vi var ojämnt antal, så en fick hela tiden vila. Gav en hel del ideér som vi kommer att arbeta vidare med framöver och även saker vi gjort bra som gav utdelning, fast inte på ett "matchavgörande" sätt utan mer att basen för våran "skolning" börjar ta form. Från idé till verklighet, om man så vill kalla det.
Stenhård man

Solar sej i vinnar-glansen
En av mina tidigare sparring-partner och medtävlande har varit och presenterat sej på mma-scenen och var såpass vänlig så han använde våran team-tröja när han så gjorde. Stort, stolt grattis till vinsten, Anton Edin. Tror det kommer gå riktigt bra för honom nu när han gått tillbaka till sitt "riktiga habitat" där hans extrema styrka och kondition kommer ännu bättre till pass.

Veckans TOD-vinnare blev Klas. Måste kännas skönt att för en gångs skull vinna utan att ha med en reps-räknare som inte tappar räkningen.

Inga kommentarer: