tisdag 1 maj 2012

Gym-råttan börjar töa fram

Fortsatta problem med fötter och vader, så jag fortsätter med bjj och skivstångsfys. Känns lite ovant att köra tre, fyra pass gym i veckan efter att oftast ha nyttjat skivstången i slutet av sparring- eller mits-passen.  Måste medge att jag hela tiden har en liten oroande känsla för att tappa den kondition jag hittills tränat upp. Iofs så var det samma sak förra våren och sommaren, men då visste jag att jag kunde avbryta mitt dåvarande koncept och lägga in mer löpning, men pga av skada så går ju det inte nu. Försöker iaf lägga in explosiva moment så ofta jag kan och här nedanför så är en lite udda, men enligt mej, bra övning som jag lägger in lite nu å då under passen. Kallar den hoppjerkan - kan se lite löjligt ut, men testa innan du dömer...

Fokuserar på att behålla "fjädringen" i övningen så länge som möjligt. Så fort det blir för mycket press istället för hopp, lägger jag av. Beroende på vad jag haft för inriktning under passet varierar det ganska rejält vilken muskelgrupp som "ger upp" först.

Inga kommentarer: